Wednesday, June 16, 2010

Bila pintu hati di ketuk

Dalam kesibukan harian bekerja... yang tak tentu masa, tak tentu waktu ni, rasa hidup dah tak menentu. Tiba-tiba aku terima satu sms...

"U.. dah bukak email lum? ada hadiah tuk u"... dari seorang yang aku cukup kenal dan sayang. Kebetulan di tempat aku sekarang ni wifi nya macam angin. Sekejap ada sekejap tak ada kalau ada pun alahai lemah sangat. Tapi itu tak ada kena mengena dalam ini cerita.

Setelah beberapa hari tak bukak email akhirnya aku berkesempatan membukanya. Hari yang sibuk ku menjadi tenang, kesibukan ku menjadi lapang... bila aku terima satu bingkisan hati.

Lagu yang cukup menyentuh jiwa dan membuat aku terapung di awan biru dalam kekalutan kerja. Terima kasih sebab lagu tu buat hidup terus bewarna dalam kelabu. Segar dalam debu. Luka kembali pulih.

Mulai saat itu... "bagaimanakah lagi untuk aku buktikan, selamilah pada kejujuranku..." insyaalah akan ku dengar ayat2 ini bila aku rindu, bila aku sunyi, bila aku curiga...


TQ sayang

3 comments:

  1. Mungkin satu bingkisan yang amat bermakna bagi awak. Itulah lumrah bila berpasangan...

    ReplyDelete
  2. indahnya kan..semoga brbahgia dengan si dia yg juga sayang kamoo.....

    ReplyDelete